מרכז תרפיות

מרכז התרפיות להורות ומשפחה

תוכנית מר”ב – מענים רגשיים בבתי הספר בשיתוף שפ”ח ירושלים

תכנית מר”ב פועלת בשיתוף מנהל החינוך שעירית ירושלים החל משנת תשפ”א. מטרת התוכנית להרחיב את המענים הרגשיים לתלמידים ומשפחות בתי הספר, ולהעמיק את השיח הרגשי טיפולי המתקיים בתוך בית הספר. במסגרת התכנית מרחיב השירות הפסיכולוגי את מגוון המענים הטיפוליים הניתנים בבית הספר ובתחנות השפ”ח, מענים אישיים, קבוצתיים וייעוצי הורים הניתנים ע”י פסיכולוגים מהשפ”ח וסטודנטים ממכללת דוד ילין. קרא עוד…
בתי הספר המצטרפים לתכנית מחויבים לקיים תהליכי מיפוי, סדירויות צב”מ ומעקבים רבעוניים ולהשתתף בהכשרות עירוניות. התכנית מלווה בתהליכי הערכה ובקרה במטרה לשפר את העשייה ולתת לבית הספר תמונת מצב עדכנית ומקצועית על התלמידים.
המטפלים ממרכז התרפיות יוצרים קשר שוטף עם רכזת תוכנית מר”ב ומחנכי הכיתות בהם יש להם ילדים בטיפול. הטיפולים והמטפלים מפוקחים ומלווים בהדרכה מקצועית צמודה של סגל ההוראה הבכיר מתוכניות הטיפול במכללה.

נתוני הצלחה של התוכנית:

החל משנת תשפ”א מטופלים במסגרת התוכנית כ- 550 תלמידים מ כ- 20 בתי ספר יסודיים ותיכוניים בירושלים, באופן פרטני וקבוצתי, משך כל טיפול – 28 מפגשים.

מתוך שאלוני הערכה שמילאו ההורים בארבע נקודות זמן במהלך הטיפול נמצא כי בסיום הטיפול חל שיפור אצל כ– %60  מהילדים ברמות החרדה והמצוקה הרגשית, בהשוואה לתחילת הטיפול. עוד עלה שאצל מרבית הילדים חל שינוי לחיוב בתפקוד החברתי של הילדים. הורי המטופלים ציינו את הערך הרב שהיה לטיפול לילדיהם בתקופה כל כך סוערת של מגפת הקורונה.

משאלוני הצוות החינוכי בבתי הספר עלה כי בקרב הילדים שהיו בטיפול חל שינוי לטובה בהיבט הלימודי החברתי. צוותי הטיפול בבתי הספר ציינו כי המטפלים יצרו קשרים מצוינים וכי הם סייעו למחנכים במתן כלים ומיומנויות לעבודה רגשית עם תלמידיהם בכיתה. הטיפולים התקיימו באופן סדיר על אף הסגרים והותאמו לעבודה מרחוק.

התוכנית פועלת במסגרת מערכת הגפן ותוכניות הכלה והשתלבות המוכרות ע”י משרד החינוך.


 

הרשמה לתוכנית