מרכז תרפיות

מרכז התרפיות להורות ומשפחה

טיפולים רגשיים לילדים ובני נוער באמצעות אומנויות במסגרת תוכניות הגפ”ן

טיפולים רגשיים באמצעות אומנויות לילדים ובני נוער החווים מצוקה רגשית במסגרת פרטנית או קבוצתית בשילוב אומנויות – ביבליותרפיה, מוזיקה, אומנות, תנועה ובעלי חיים לילדים ובני נוער בסיכון.

 

הטיפולים הניתנים במסגרת התוכנית מתאימים לתלמידים ותלמידות בגילאי 5-18 הנמצאים בסיכון התפתחותי בשל מצב סביבתי, משפחתי או בעקבות משבר.

הטיפולים מכוונים לסייע לילדים ובני נוער להתמודד עם מצוקה רגשית ומשברים בתחום המשפחתי והבית ספרי, הבאים לידי ביטוי במצב רוח ירוד, בעיות התנהגות, בעיות בוויסות הרגשי, קשיים ביחסים בין אישיים וחווית דימוי עצמי נמוך.

הטיפולים ניתנים בבית הספר או במרכז התרפיות להורות ומשפחה של מכללת דוד ילין, ע”י מטפלים מוסמכים וסטודנטים מצטיינים לתואר שני, והם מפוקחים ומלווים בהדרכה צמודה ע”י אנשי טיפול בכירים. כל הטיפולים מלווים בתהליכי מדידה להערכת איכות הטיפול.

הטיפולים ניתנים באמצעים לא וורבליים תוך שימוש במוזיקה, אומנות, ספרות, תנועה ומחול ושילוב בעלי חיים.

הטיפול ממזג בין שפת ההבעה ביצירה, ובין עולם המחשבות והרגשות של התלמידים הנמצאים בסיכון.

האמצעים האומנותיים מיצרים סביבה בטוחה לביטוי העולם הרגשי, וביצירת שינוי רגשי ובכך מאפשרים צמיחה אישית של כל תלמיד ותלמידה.

בנוכחות מטפלים מתאימים נוצרת סביבת עבודה בטוחה, מכילה ולא שיפוטית שמקדמת את בניית הסיפור האישי אודות עצמם וביחס לסביבתם תוך יצירת חיבור לרגשות ולמחשבות.

המודל הטיפולי מבוסס על כך ששני מטפלים רואים את הילד וצרכיו, האחד המטפל והשני, מומחה בכיר בתחום הטיפול שהוא בעל דרגת דוקטור.


 

הרשמה לתוכנית